Skip to main content

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger om virksomheden

Virksomhedens juridiske navn: Helsekost-online
Selskabsform: Enkelmands selskab
CVR-nummer: 34 51 77 97
Etablerings år: 2012

Adresse:

Helsekost-online
Solvangsalle 4
8300 Odder

Telefonnummer: 30 95 96 89.

Officiel e-mail adresse: info@helsekost-online.dk
Officiel web-adresse: helsekost-online.dk

“Helsekost-online” anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles.

Aftaler på vores website kan indgås på følgende sprog:

Dansk

Bestilling udenfor EU: Helsekost-online.dk opkræver ikke moms for varer, der sendes udenfor EU. Derfor kan der påkræves afgifter og told alt efter de lokale regler i de enkelte lande. Det er de lokale myndigheder, der opkræver disse afgifter. Ikke Helsekost-online.dk

Vi kan desværre ikke garantere dig, at der medfølger dansk manual til alle vores varer. I det omfang der findes en brugsanvisning på dansk, sender vi selvfølgelig den med.

Bestilling

Du kan bestille varer fra Helsekost-online.dk på følgende måder:
– via websitet
– via email
– via telefonisk bestilling. herunder også EAN nummer bestillinger.

Vi sælger både til private og til virksomheder. Ønsker du elektronisk faktura tilsendt, skal du oplyse dit EAN-nummer sammen med din adresse ved bestillingen.

Alle priser på websitet er inklusive dansk moms.

Alle priser på websitet er inklusive alle afgifter, told mm. Priserne er dagspriser.

Betaling
Betal din ordre via kort betaling via Quickpay, eller via bankoverførelse til vores bankkonto.

Vi har SSL det øger sikkerheden på hjemmesiden, derfor kan du trygt betale med kortbetaling. Du er altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af PIN-koden.
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Helsekost-online.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Helsekost-online.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
I vores internet-butik kan du betale med følgende betalingsmidler: Dankort / Kreditkort (Visa, MasterCard, JCB, American Express og Maestro.)
Betaling med kort er gebyrfrit.

(obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)

Hvis din bopæl er i Danmark kan du foretage en bankoverførsel til os via følgende konto: Bank: Jyskebank Reg. nr. 5072 Kontonr. 0001228075.

Når du bor i Norge vil vi gjerne be deg om å gjøre en bankoverføring til oss, Ikke glem å overføre beløp i danske beløp til oss, via følgende Bank: Jyske Bank IBAN nummer DK9550720001228075 SWIFT-adresse er JYBADKKK. Meldingen skal være den unike ordrenummer.

Send en e-post til den etterfølgende info@helsekost-online.dk og fortelle at du har utført en bankoverføring og informasjon i denne post beløpet du har overført så vel som din unikke ordrenummer.

Om du bor i Sverige, kan du göra en banköverföring till oss, glöm inte att överföra beloppet i danska uppgår till OSS, via följande Bank: Jyske Bank IBAN-nummer DK9550720001228075 SWIFT-adress är JYBADKKK. Meddelande skall vara ditt unika ordernummer, sedan skicka som epost till efterföljande info@helsekost-online.dk och berätta att du har gjort en banköverföring, och information i post det belopp som du har överfört och din unika ordernummer.

When you live outside Denmark, and has no option to pay with a credit card (Visa, MasterCard, Maestro, American Express, JCB Cards) you can make a bank transfer to the following bank: Jyske Bank IBAN number DK9550720001228075 SWIFT address is JYBADKKK. The message to us must be your unique order number. Once you have transferred it, please then send us an email, telling you paid order number XXX. Thank you.

Levering.

Forsendelse forgår med Post Danmark for forsendelser indtil 20 kg, herefter benyttes Danske fragtmænd.

Vores fragt priser er Kr. 39 for levering til din bopæl (levering med omdeling.) Levering til nærmeste posthus eller pakkeboks i Danmark kan vi klarer for Kr. 25.

Vi bruger også Post Danmark til at leverer dine varer til udlandet, der følger vi Post Danmark udlandstakster.

Pakker der er sendt med omdeling men som ikke kan afleveres henlægger på posthuset i ca. 14 dage. Hentes vareren ikke inden 14 dage, returnerer Post Danmark automatisk varerne til os, og man er derfor nød til at betale porto igen. Ved ikke afhentet varer refunderes den først opkrævede fragt ikke.

Shoppen er fortrinsvis beregnet på danske kunder, men vi sælger også til hele EU og USA. Forsendelse forgår primært med Post Danmarks, dog leveres pakker over 20 kg med danske fragtmænd. Varer til udlandet sendes som udgangspunkt billigst muligt, hvis der ønskes hurtigere/dyrere levering kan dette aftales, skriv det blot i en mail til os.
Lagerførte varer bestilt inden kl. 13:00, afsendes under normale omstændigheder samme dag, bestillinger efter kl. 13:00 sendes normalt senest den førstkommende hverdag efter betaling er modtaget. Der afsendes normalt ikke varer om lørdagen dette kan dog aftales. Varer der ikke er på lager, afsendes hurtigst muligt efter de er kommet hjem, såfremt betalingen er modtaget.
Hvis varen er sendt med forsikring (som pakke post), vil der hvis en mail adresse er registreret, blive udsendt et Track & Trace nr. så kunden kan følge forsendelsen på www.post.dk.

Er din pakke beskadiget ved ankomst?

Hvis du modtager en pakke sendt fra Helsekost-online.dk og pakken har synlige skader, skal du enten nægte modtagelsen når Postbuddet vil aflevere pakken, eller give besked til Helsekost-online.dk inden for 8 timer.
Det kan du gøre ved at sendes os en mail med billede af den beskadigede pakke til; info@helsekost-online.dk eller ved at sende mms til telefon 30 96 95 89.

Oplys venligst navn, adresse og ordrenummer.

Fristen for at reklamere skal overholdes, i det vi kun har få timer til at anmelde beskadigede pakker til PostNord, hvis din pakke og varer skal erstattes.

Ved modtagelsen af din bestilling bør du med det samme, efterse produktet, og kontrollere det er uden transportskade af nogen art. Ved ikke synlig beskadigelse skal reklamation ske til os inden for 2 til 3 dage, da Post Danmark´s frist er inden 7 dage fra modtagelsen, søn- og helligdage ikke medregnet. Sørg for vi får din reklamation så hurtigt som muligt, så vi kan nå at anmelde din transportskade inden fristen udløber.

Levering til udlandet –> Pakker der ikke bliver afleveret på modtager adressen eller afhentet på posthuset i udlandet efter at postvæsnet i udlandet har forsøgt at afleverer på den angivne adresse, sendes automatisk retur til os, efter en periode på 10 til 14 dage, og man vil hvis dette sker blive opkrævet den oprindelige porto, samt retur fragten som er på 99 kr, til dækning af fragt tilbage til Helsekost-online.dk, da vi bliver opkrævet disse af det danske postvæsen.

Leveringstid: Angivet ved de enkelte produkter på hjemmesiden. Bemærk at dette ændrer sig hele tiden, så hvis du er i tvivl, så kan du skrive en e-mail til info@helsekost-online.dk eller ringe til os på tlf. +45 30 95 96 89.

Returret
Du har 14 dages fuld returret. Dog er der ingen returret på fødevarer. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Vi refunderer ikke åbnede varer, samt porto udgifter til tilbage sendelsen refunderes ikke.

Fortrydelsesret:

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere

forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives ved mail til info@helsekost-online.dk.  I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Meddeler kunden Helsekost-online, at kunden har fortrudt sit køb inden 14 dage efter levering, tilbagebetaler Helsekost-online det modtagne beløb.
Varer der returneres ufranko eller på efterkrav, nægtes modtagelse.

Du bør sende varen forsvarligt emballeret – sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker at få tilbagetalt købesummen.
Send venligst en mail til os inden du sender en varer retur til os. Fortæl i mailen hvilken vare/varer du gerne vil returnere, dette fordi vi har forskellige retur adresser.

Du skal bare returnere varen til os senest 14 dage efter du har modtaget den. Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.
I nogle tilfælde udgør original emballage en væsentlig værdi for varen, og manglende original emballage kan betyde at varen ikke kan returneres i væsentlig samme stand og mængde, varen skal derfor leveres tilbage i væsentlig samme stand og mængde som modtaget. Dog kan der være tilfælde hvor værdiforringelse er så væsentlig, at kravet om fortrydelse bortfalder.
Husk derfor altid at gemme emballagen indtil du ved om du vil beholde varen eller ej. Husk først at sende en mail til os, så få du den korrekte retur adresse oplyst. Vores adresse er flg. adresse:
Helsekost-online – Solvangsalle 4, 8300 Odder.
Køb kan også fortrydes ved at nægte modtagelse af forsendelsen.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en Helsekost-online.dk
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, såsom div. hudplejeprodukter, tøj, sæber, shampoo o. lign.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købssummen retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købssummen
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købssummen.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale, samt varen er returneret til os.

Reklamation:
Helsekost-online yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret efter at varen er modtaget. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.
Fakturaen (eller kopi heraf) skal fremvises til Helsekost-online i forbindelse med anvendelse af reklamationen, varen skal sendes til Helsekost-online – Solvangsalle 4, 8300 Odder.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal, efter køber har eller burde have opdaget manglen ske til Helsekost-online inden rimelig tid, ellers mister køber sin ret til at påberåbe sig manglen.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Sikkerhed:
Du har altid mulighed for at få at vide, hvilke oplysninger vi opbevarer om dig. Du skal blot sende en mail til os og oplyse dit navn og din adresse. Du vil indenfor 10 dage modtage en mail om hvilke informationer vi opbevarer om dig. Ønsker du vi sletter disse oplysninger skal det fremgå tydeligt af din mail.

Personoplysninger hvad er det og hvad indsamles der

Der indsamles: Navn, adresse og e-mail adresse.
Hvorfor: Så vi kan sende din ordre til dig, samt have mulighed for at få fat i dig, hvis der mod forventning skulle opstå problemer med din ordre.

Den dataansvarlige er: Runo Helsekost-online

Personoplysningerne opbevares & transmitteres IKKE krypteret
(kreditkort oplysninger transmitteres krypteret)

Der registreres ingen personfølsomme oplysninger.
I henhold til bogføringsloven opbevares oplysningerne i 5 år.

Som registreret hos Helsekost-online har Du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og Du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om Dem. Disse rettigheder har Du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Helsekost-online via e-mail: info@helsekost-online.dk

Ved en bestilling hos Helsekost-online, videregives oplysningerne om dig eller dit køb ikke til trediepart. Vi kan dog vidergive dit navn og din mail adresse til trustpilot eller andre sider der indsamler bedømmelser af butikker.

Cookies

Dette WordPress e-handelssystem bruger såkaldte cookies.

Brugen af cookies sker for at sikre dig, at du kan handle komfortabelt hos os. Når du placerer varer i din indkøbsvogn, gemmes denne information i en cookie på din egen computer.

Hvis din browser ikke kan håndtere cookies, eller du har slået dem fra, kan du desværre ikke handle via vores web-butik. Du kan se resten af vores website, men ikke benytte web-butikken.

Du er naturligvis meget velkommen til at foretage din bestilling via e-mail.

Hvad er en cookie?

En cookie er en lille data-fil, der placeres på din egen computers harddisk. En cookie er ikke et program, og kan ikke læse eller ødelægge data fra din computer.

Kun det websted, der har placeret en cookie på din harddisk kan læse cookiens indhold igen. En cookie kan ikke bruges af virus eller lignende til at gøre skade på din computer.

Du kan læse mere om cookies på www.cookiecentral.com.

Hvordan sletter man en cookies?

I internet Explorer 9.X slettes cookies under menuen ved stjernen i højre side vælg herefter ”internetindstillinger” tryk på slet, og sæt flueben ved cookies og tryk slet nederst.

Bemærk: Vi tilbyder ikke betaling via Efterkrav, og sender ikke til Grønland og Færøerne.

Logstatistik

På www.Helsekost-online.dk benytter vi logstatistik, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades m.m.

På Helsekost-online.dk anvender logstatistik vi med det formål at optimere websitet og skabe øget brugervenlighed.

For at du kan indgå en aftale med os via websitet, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Webstatistik

På Helsekost-online.dk benytter vi webstatistik, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades m.m.

På Helsekost-online.dk anvender vi webstatistik med det formål at optimere websitet og skabe øget brugervenlighed.

Værneting og lovvalg

Erhvervssalg:

Tvister mellem Helsekost-online.dk og køber afgøres ved retten i den retskreds, hvor sælger bor eller ved det værneting, som Helsekost-online.dk bestemmer. Dansk ret finder anvendelse.

Forbrugersalg:

Her finder reglerne i retsplejeloven om forbrugerværneting anvendelse.

Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Helsekost-onlines kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.

Er du interesseret i sikker e-handel, bør du se følgende links:

På www.nets.eu kan du se, hvordan en SSL-betaling gennemføres.

PBS International om betaling på nettet.
Forbrugerrådet gir gode råd og nyheder.
Forbrugerstyrelsen orienterer om e-handel og sikkerhed.
Forbruger Europa tilbyder gode råd, når du handler over grænserne i EU.
Net-tjek er Forbrugerombudsmandens hjemmeside om e-handel.

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle på helsekost-online.dk. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

 

Vi betaler transaktionsgebyr til Nets.

 

Standardfortrydelsesformular

Til:
Helsekost-online.dk
Solvangsalle 4
8300 Odder
info@helsekost-online.dk

Jeg ønsker herved at benytte mig af min fortrydelsesret, i forbindelse med mit køb; Jeres ordrenummer:________. Fortrydelsesretten ønskes anvendt på varer:

Varerne er bestilt den ____. ____. ________ og modtaget hos os den ____.____.________.

Returneres af
Navn
Adresse
Postnr. By
E-mail:

Jeg er bekendt med, at jeg mister min fortrydelsesret, hvis jeg har brudt forseglingen på forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, såsom div. hudplejeprodukter, sæber, shampoo o. lign.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter Helsekost-online.dk den som brugt, hvilket betyder, at jeg ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

________________________________________________
Underskrift